ΓΝΩΜΗ

"ΩΣ ΑΕΙ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ ΑΓΕΙ ΘΕΟΣ ΩΣ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ"
Όμηρος, Οδύσσεια
Όπως πάντοτε τον όμοιον οδηγεί ο Θεός ως τον όμοιον
(Απόδοση Νότα Κυμοθόη)


Τρίτη 9 Αυγούστου 2016

Νότα Κυμοθόη: Οι συνήθειες κατά τον Αριστοτέλη

φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη

"Ούτω δη και επί των αρετών έχει. Πράττοντες γαρ τα εν τους συναλλάγμασι τοις προς τους ανθρώπους γινόμεθα οί μεν δίκαιοι οί δε άδικοι, πράττοντες δε τα εν τοις δεινοίς και εθιζόμενοι φοβείσαθαι ή θαρρείν οί μεν ανδρείοι οί δε δειλοί. Ομοίως δε και τα περι τας επιθυμίας έχει και τα περί τας οργάς. Οί μεν γαρ σόφρωνες και πράοι γίνονται, οί δε ακόλαστοι και οργίλοι, οί μεν εκ του ούτωσί εν αυτοίς αναστρέφεσθαι, οί δε εκ του ούτωσί. Και ενί δη λόγω εκ των ομοίων ενεργειών αι έξεις γίνονται. Διο δεί τας ενεργείας ποιάς αποδιδόναι. Κατά γαρ τας τούτων διαφοράς ακολουθούσιν αι έξεις. Ου μικρόν ούν διαφέρει το ούτως ή ούτως ευθύς εκ νέων εθίζεσθαι, αλλά πάμπολυ, μάλλον δε το παν" Αριστοτέλης

"Έτσι λοιπόν και με τις αρετές συμβαίνει. Διότι το πως συμπεριφερόμαστε στις καθημερινές μας σχέσεις με τους ανθρώπους γινόμαστε άλλοι μέν δίκαιοι άλλοι άδικοι, αν οι πράξεις μας έχουν μέσα τους φόβο συνηθίζουμε να φοβόμαστε  ή να έχουμε θάρρος γινόμαστε άλλοι μεν γενναίοι κι άλλοι δειλοί. Το ίδιο συμβαίνει με τις επιθυμίες και τα όσα σχετίζονται με τους θυμούς. Διότι άλλοι μεν εγκρατείς και ήρεμοι είναι, άλλοι δε καθαροί και θυμωμένοι, άλλοι μεν συμπεριφέρονται με τον ένα τρόπο κι άλλοι με τον άλλο. Και μάλιστα από τις συνεχείς μόνιμες ενέργειες αποκτιούνται συνήθειες. Γι΄αυτό στις ενέργειές μας ας δίνουμε σημασία. Διότι από αυτές διαμορφώνεται ο χαρακτήρας και οι συνήθειές μας. Λοιπόν το συμπέρασμα είναι πως έτσι όχι η μικρή πράξη διαφέρει ή στο πως μετά συνηθίζεται, αλλά περισσότερο, εξετάζουμε το όλον." Αριστοτέλη απόδοση από Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ:ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΟΛΩΝ


φωτογραφία Νότα Κυμοθόη/Nota Kymothoe
ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΟΛΩΝ
ΓΡΑΦΕΙ Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ
ΣΕ ΓΑΛΗΝΙΕΣ 
ΘΑΛΑΣΣΕΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΗΝ ΣΚΕΨΗ
ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠ ΟΛΑ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΟΛΗ Η ΗΜΕΡΑ
ΠΙΣΤΗ ΣΤΟ ΘΕΟ ΟΛΩΝ
ΕΝ ΕΙΝ ΤΟ ΠΑΝ ΚΑΙ
ΠΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΝΑ
ΠΑΝΤΟΥ ΠΑΝΤΟΥ
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ
ΤΕΛΕΙΑ ΟΛΑ
ΟΛΑ ΟΛΑ ΟΛΑ

ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΦΩΣ
ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
Πνευματικά δικαιώματα © 2016 Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη




Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

ΑΘΗΝΑ



                                                 εικόνα;φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη

ΑΘΗΝΑ
Η Αθήνα έχει βάλει τα γιορτινά χρώματα της άνοιξης καθώς στην πλατεία Συντάγματος το συντριβάνι, αποτελεί χώρο δροσιάς έως αργά το απόγευμα. Οι άνθρωποι χαίρονται το φως της πρωτεύουσας και τις ωραίες βιτρίνες στην οδό Ερμού. Ο καιρός, σήμα κατατεθέν για περίπατο στην πόλη...

© Nότα Κυμοθόη 

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Νότα Κυμοθόη"ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ"

Νότα Κυμοθόη
"ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 
ΚΑΙ 
ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ"


Ένα σπουδαίο και μοναδικό κτίσμα, οπού μας οδηγεί η αρχιτεκτονική του μορφή σε πολλές ατραπούς σκέψεις, είναι η Ροτόντα της Θεσσαλονίκης. Το όνομά της είναι απ΄την λατινική λέξη rotonda από το rotondus-rotondo-rota=Ινδοευρωπαϊκή ρίζα hroteh= τροχός= αρχαία ελληνική ρίζα από το ρήμα τρέχω.
Έχει ρίζα στην  Τετρακτύ του Πυθαγόρα και στη Μουσική των Σφαιρών. Τροχός=κινείται γύρω από τον άξονά του. Χρησιμοποιήθηκε από τους Μύστες στα Ιερά του Σείριου Ήλιου Θεού και σε όλους τους αρχαίους Θόλους σε όλα τα Ιερά Ήλιου Σείριου. Από τους Βουδιστές στις προσευχές τους (τροχός προσευχής) κι αργότερα στα ρολόγια και στους τροχούς της άμαξας. Κι αργότερα σε όλους τους ιερούς χώρους προσευχής.

Η Ροτόντα της Θεσσαλονίκης αποτελούσε Ναό για τη λατρεία του Ζηνός(Διός), σε κτίσμα παλιότερο που υπήρχε εκεί, προς τιμή των Μεγάλων Καβείρων Θεών. Μας παραπέμπει και στον Τύμβο Καστά, οπού ακόμα δεν έχουν ολοκληρωμένη εικόνα, για όλη την ιστορία του.
Αλλά η αλήθεια για όλα τα θολωτά μνημεία, παραπέμπει στην Αρχαία Εποχή και στο Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα και στον Πυθαγόρα καθώς και αργότερα ο θόλος του Παρθενώνος είχε αυτή την μορφή. Αλλά και ο Ζωδιακός κύκλος στους Ναούς των Ζωροαστριστών αυτήν την μορφή είχε,
Η Κλεις του Πυθαγόρα, ηΤετρακτύς και η Χρυσή Τομή του Φ μας οδηγούν σε μια σειρά από πολλές πολλές έρευνες και μελέτες...



 Επί Ρωμαίων ανακαινίστηκε με σκοπό να γίνει το Μαυσωλείο του Γαλέριου και έλαβε μορφή ίδια με το Πάνθεον των Ρωμαίων στη Ρώμη, αλλά το 311 μ. Χ. πέθανε ο Γαλέριος και το κτίσμα έμεινε στη μέση. 


Αλλά επί Θεοδοσίου Α΄ μετατράπηκε σε ιερό Ναό των Ασωμάτων Δυνάμεων κι Αρχαγγέλων με αλλαγές και μετατροπές για τις ανάγκες του χριστιανισμού και ως βαπτιστήριο. Τότε δημιουργήθηκαν και τα ψηφιδωτά κι ένας μικρότερος ναός του Αγ. Γεωργίου πιο δίπλα.

Το 1430 οι μουσουλμάνοι της πόλης υψώνουν μιναρέδες και μετατρέπεται σε τζαμί. Το 1590 ο Σεϊχης Σουλεϊμάν Χορτατζής Εφέντης τον μετατρέπει σε μουσουλμανικό τέμενος και το 1592 ο Σινάν Πασάς χτίζει μιναρέδες ίδιους με αυτούς της Αγιάς Σοφιάς και μετατρέπει και τον Άγιο Γεώργιο σε τζαμί.

Στον θόλο υπήρχε η μορφή του Χριστού υποβασταζόμενο από τους Αρχαγγέλους σε πλήρη Δόξα!
Λειτουργούσε ως Μουσείο δίπλα στην Αψίδα του Γαλέριου, με τις γνωστές αγιογραφίες όλων όσων μαρτύρησαν επί εποχής Διοκλητιανού και Μαξιμιανού γνωστών για τους διωγμούς κατά των χριστιανών.
Επί ημερών μας η εφορία αρχαιοτήτων με το Υπουργείο Πολιτισμού και σε συνεργασία με το Δήμαρχο της Θεσσαλονίκης και την Unesco που έχει αναλάβει την προστασία το μνημείου, αποκαθιστούν όλες τις ζημιές που είχε υποστεί από τους σεισμούς του 1978 και θα το δώσουν σε λειτουργία ως Μνημείο Πολυπολιτισμικής κληρονομιάς, όπως ακριβώς και είναι.
Πνευματικά δικαιώματα © 2016 Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ© Nότα Κυμοθόη