ΓΝΩΜΗ

"ΩΣ ΑΕΙ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ ΑΓΕΙ ΘΕΟΣ ΩΣ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ"
Όμηρος, Οδύσσεια
Όπως πάντοτε τον όμοιον οδηγεί ο Θεός ως τον όμοιον
(Απόδοση Νότα Κυμοθόη)


Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΡΙΑΤΣΕ, Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014



ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΡΙΑΤΣΕ
Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014
Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi
Όλος ο κόσμος επάνω στη γη, είναι γεμάτος από Ελλάδα! Στην Καλαβρία, όπου ζούσαν Έλληνες, βρήκε ένας ψαράς πριν χρόνια αυτά τα δυο υπέροχα αγάλματα από μπρούτζο μέσα στη θάλασσα.
Το καλοκαίρι του 1972, μια μέρα μετά τον δεκαπενταύγουστο, ο ερασιτέχης ψαράς Στέφανο Μαριοτίνι έκανε κατάδυση 300 μέτρα στα ανοικτά της ακτής, όταν σε βάθος οκτώ μέτρων ανακάλυψε κάτι που έμοιαζε με ανθρώπινο σκέλος. Αμέσως ειδοποίησε δύο συναδέλφους του, και μαζί ανακάλυψαν τα δύο μπρούντζινα αγάλματα στον πυθμένα της θάλασσας. Ειδοποίησαν τις αρχές, ήρθαν οι καραμπινιέροι, και με φουσκωτές συσκευές στις 20 Αυγούστου ανέσυραν τα αρχαιολογικά ευρήματα. Το επόμενο έτος μια ομάδα ερευνητών έψαξε το μέρος αναζητώντας κάποιο ναυάγιο, αλλά βρήκαν μόνο μερικούς μολύβδινους κρίκους και μια μπρούντζινη λαβή μιας ασπίδας.


Ας μάθουμε ποια είναι και την ιστορία τους/μας.

Τα αγάλματα είναι χυτά με την τεχνική του χαμένου κεριού. Προέρχονται από Αθηναϊκό εργαστήριο του 5ου αιώνα π.Χ., ενώ η προέλευση του μετάλλου είναι από το Άργος. Εκτός από χαλκό χρησιμοποιήθηκαν και άλλα υλικά: άργυρος για τα δόντια, ελεφαντόδοντο για τις κόρες των οφθαλμών, και ψήγματα για τα χείλη και τις θηλές. Παρά τις ομοιότητες, η μελέτη αποκάλυψε σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο αγαλμάτων, που αποδίδονται σε δύο διαφορετικούς καλλιτέχνες. Οι λεπτομέρειες του σώματος αποδίδονται λεπτομερώς με κάθε λεπτομέρεια, στους μύες, τις φλέβες, και όλα τα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης ανατομίας.
Τα δύο αγάλματα που ονομάζονται «ηλικιωμένος» και «έφηβος» ή «Α» και «Β» έχουν ύψος 2,05 και 1,98 μέτρα αντίστοιχα, πολύ υψηλά για την εποχή τους. Ζυγίζουν 400 kg το ένα. Η κοντραπόστο στάση του σώματος υποδυκνεύει ότι κρατούσαν ασπίδα στο αριστερό και σπαθί, δόρυ ή σφενδόνα στο δεξί. Ο ηλικιωμένος φοράει ταινία στα μαλλιά, ενώ ο έφηβος φοράει κράνος στο κεφάλι.

Τα δύο αγάλματα ίσως δημιούργησαν δύο διαφορετικοί καλλιτέχνες. Ο έφηβος χρονολογείται στο 460 π.Χ. και ο ηλικιωμένος στο 430 π.Χ. Ο πρώτος είναι αυστηρού ρυθμού και ο δεύτερος κλασσικού ρυθμού. Αποδίδονται στην σχολή του Πολύκλειτου, ενώ μπορεί και να είναι έργο του Φειδία ή του εργαστηρίου του.

Αμέσως μετά την ανέγερση, τα δύο αγάλματα ήταν σε άριστη κατάσταση. Παρότι μπρούντζινα δεν είχαν διαβρωθεί, αλλά λόγω των αιώνων ήταν καλυμμένα από στρώμα φυκιών, μυδιών και στρειδιών. Στο σύνολό τους όμως ήταν άριστα διατηρημένα και αποτελούν δύο πολύ σημαντικά ευρήματα. Μεταφέρθηκαν αμέσως στη Φλωρεντία, όπου τα υποδέχτηκαν οι πιο φημισμένοι αρχαιολόγοι. Τα έπλυναν, τα γυάλισαν, και μετά από πέντε χρόνια επιμελημένης συντήρησης και ακτινολογικής εξέτασης όλων των επιφανειών μπήκαν για πρώτη φορά στην έκθεση του Αρχαιολογικού Μουσείου της Φλωρεντίας, και στη συνέχεια στο Quirinal Palace, την επίσημη κατοικία του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας στη Ρώμη. Στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στην τελική τους θέση στο Εθνικό Μουσείο της Μεγάλης Ελλάδας στο Ρέτζιο Ντι Καλάμπρια.
Τα ελληνικά αγάλματα της κλασσικής αρχαιότητας αποτελούν έναν πλούτο κι ένα πρότυπο ωραιότητας και θαυμασμού για τα ελληνικά κορμιά που είχαν σαν τρόπο ζωής τους "Νους υγιής εν σώματι υγιεί".

Σήμερα, εποχή του 2014, οι Έλληνες αισθανόμαστε υπερήφανοι για την καταγωγή μας και γελάμε για τους μη Έλληνες που προσπαθούν με κάθε τρόπο, να εξευτελίσουν το αρχαίο ελληνικό πνεύμα.
Δεν έχω να προσθέσω , μήτε να αφαιρέσω τίποτ΄ άλλο.

Απλά επιθυμώ να στείλω ένα μήνυμα σε όσους ασχολούνται με την Ελλάδα, να σεβαστούν τον πολιτισμό μας, διότι χρωστούν πολλά στην ύπαρξή της χώρας μας και στην κληρονομιά που έχει αφήσει. Οφείλουν σεβασμό στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα και στην ελληνική τέχνη και δεν μπορούν να ευτελίζουν το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα μήτε τον Πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων με το άρρωστο μυαλό τους. 

Όσο για τους μη Έλληνες, που προσπαθούν να γίνουν γνωστοί με ότι είδους σχιζοφρένεια τους κατέβει, λέω απλά...περαστικά.

Οι δε Έλληνες στην καταγωγή, ας δείξουν μια σταλιά φιλότιμο και να μην δημοσιεύουν τις όποιες βλακώδεις ιδέες των όσων θέλουν να κάνουν φωτογραφική τέχνη, ευτελίζοντας με τούλια και χίλιες δυο σαχλαμάρες την ψυχή του Φειδία και των αρχαίων μας προγόνων.

ΦΙΛΟΤΙΜΟ=φιλώ+τιμώ=αγαπώ και τιμώ την ΕΛΛΑΔΑ
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη