ΓΝΩΜΗ

"ΩΣ ΑΕΙ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ ΑΓΕΙ ΘΕΟΣ ΩΣ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ"
Όμηρος, Οδύσσεια
Όπως πάντοτε τον όμοιον οδηγεί ο Θεός ως τον όμοιον
(Απόδοση Νότα Κυμοθόη)


Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Τα Εισόδια της Θεοτόκου"

Νότα Κυμοθόη 
"Τα Εισόδια της Θεοτόκου"
Στις 21 Νοεμβρίου όλος ο κόσμος της Ορθοδοξίας, γιορτάζει τα Εισόδια της Θεοτόκου. Είναι μια ημέρα χαράς, πανηγυριών και Χρόνια Πολλά στις εορτάζουσες και στους εορτάζοντες! Μια ημέρα, οπού οι ευσεβείς και ηλικιωμένοι γονείς της Μαρίας, ο Ιωακείμ και η Άννα, οδήγησαν το μόλις 3 ετών και μονάκριβο παιδί τους, από τη Ναζαρέτ στα Ιεροσόλυμα. Μια απόσταση αρκετά μεγάλη για εκείνη την εποχή, οπού οι περισσότεροι πήγαιναν από το ένα μέρος στο  άλλο πεζοί η με κάποιο γαϊδουράκι. Εκεί την παρέλαβε ο Αρχιερέας στο Ναό του Σολομώντος, ο Ζαχαρίας, συγγενής τους και η Μαρία, παρέμεινε κοντά του ως τα 15 χρόνια της, όπου η παράδοση θέλει να έχει ευλογηθεί από το Άγιο Πνεύμα για τη γέννηση του Υιού του Θεού.
Πολλά χρόνια μας χωρίζουν από εκείνη τη μακρινή σ΄εμάς χρονική περίοδο, αλλά με ευλάβεια σήμερα εορτάζουμε το γεγονός αυτό. Τι σημαίνει όμως; Τι εξήγηση δίνουμε σήμερα, οπού η γνώση έχει οδηγήσει τους ερευνητές να ψάχνουν τα πάντα;
 Αν ανατρέξουμε ιστορικά στην εποχή αυτή και δούμε το τι συνέβαινε αυτά τα χρόνια στη Ναζαρέτ και στα Ιεροσόλυμα, θα εκπλαγούμε πραγματικά, από τα αληθινά ιστορικά γεγονότα...
Αλλά, για να κατανοήσει κάποιος όλη αυτή την αλήθεια, θα ήταν καλύτερα να του δοθεί η χάρη ώστε να ζήσει σε αυτές τις περιοχές, άσχετα αν σήμερα η όλη κατάσταση  οπού εκεί επικρατεί δεν είναι και τόσο ειρηνική. Γιατί άραγε; Τι συμβαίνει στην περιοχή;
...
H Μαρία υπήρξε ως μοναχοκόρη των υπερήλικων Ιωακείμ και Άννης γονέων της, ως "δώρο" προσευχής επί σειρά ετών σε αυτούς τους ευλαβείς γονείς, οπού ποθούσαν να αποκτήσουν ένα παιδί. Το παιδί αυτό ήταν η κόρη οπού ονόμασαν Μαριάμ ή Μαρία και είναι η μοναδική κοπέλα, δηλαδή θήλυ ον, οπού εισήλθε στο Ναό του Σολομώντος, στον οποίο μόνον άντρες εισέρχονταν! Με τη Φώτιση και Παντοδυναμία του Αεί ου Πνεύματος ήρθε στην περιοχή εκείνη της Ανατολής, αυτή η μεγάλη ευλογημένη ημέρα ως "χαρά" για να σταματήσει η νοοτροπία οπού είχαν για το διαχωρισμό των φύλλων. Ένα κοριτσάκι μόλις 3 ετών, ζούσε μέσα στο χώρο όπου ήταν μόνον για άντρες!..Έμπαινε στα Άγια των Αγίων, χώρο ξεχωριστό, όπου φυλασσόταν η Ιερή Διαθήκη κι ετελούντο όλα τα Ιερά Μυστήρια των Εβραίων!..
Μια εποχή όπου είχε έρθει το πλήρωμα του χρόνου να έρθει "φωτισμός" εκ του ΕΝΟΣ κι ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΑΕΙ ΟΥ ΦΩΤΟΣ ΘΕΟΥ ΟΛΩΝ και στους βαστάζοντας πεισματικά τα ιερά μακριά από τις γυναίκες, γιατί τις θεωρούσαν κατώτερα όντα κι ακάθαρτες και τις είχαν μόνον για σωματική ευχαρίστηση, να γεννούν παιδιά, να τους υπηρετούν και να μη έχουν θέση σε χώρους ιερούς, η 3χρονη Μαρία έλαβε αυτό το μεγάλο δώρο. Εισήλθε στο Ναό, όπως εισέρχονταν στην αρχαία Ελλάδα, οι αφιερωμένες Ιέρειες, νήπια και αειπάρθενες!..
Η συνέχεια είναι μέσα στα παραδοσιακά βιβλία και η γνώση είναι προσβάσιμη για όποιον επιθυμεί να την αναζητήσει. Αλλά η πνευματική γνώση δεν είναι τροφή για όλους τους ερευνητές, διότι ο καθένας διαβάζει τα ίδια αναγνώσματα, αλλά τα κατανοεί σύμφωνα με το επίπεδο πνευματικής του αντίληψης και θεϊκής φωτίσεως. Δεν υπάρχει "περιούσιος" λαός, λένε κάποιοι. Αν κάποιος είναι γονιός, αλλά καλός και φωτισμένος γονιός,  κατανοεί τι σημαίνει ακριβοδίκαιος. Δηλαδή, δίχως διακρίσεις αγαπά ο γονιός τα παιδιά του. Αν λοιπόν σύμφωνα με τη Θεογονία και την αργότερα θεοκρατική θεωρία, είμαστε όλοι οι άνθρωποι παιδιά Ενός Θεού, είναι δυνατόν να κάνει διακρίσεις ο Θεός στα παιδιά του; Είναι δυνατόν να τα ξεχωρίζει σε καλά και σε κακά παιδιά; Τότε πως είναι Θεός Δίκαιος και Ακριβοδίκαιος αλλά και Θεός της Αγάπης; Αυτό λοιπόν το γεγονός, δηλαδή η Είσοδος της 3χρονης Μαρίας στο Ναό του Σολομώντος, όπου εισήλθε με τρόπο, που κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε, είναι ένα ιστορικό γεγονός. Θήλυ δηλαδή πάτησε, εισήλθε με τα πόδια του, σε χώρο όπου ήταν τα Άγια των Αγίων, εκεί όπου πατούσαν κι έμπαιναν μόνον άντρες. Αυτή λοιπόν η ψυχή, η αγνή, η 3χρονη Μαρία εισήλθε. Αυτά λοιπόν τα Εισόδια εορτάζουμε σήμερα!!!
Η εικόνα με το πρόσωπο της Μαρίας, οπού έγινε και Θεοτόκος μέσα στο Ναό, της Παναγίας μας και Μητέρας του Θεού, είναι μια εικόνα "αχειροποίητος", όπως λέγεται. Είναι μια εικόνα Δέησης.
Δηλαδή δεν την έχει φτιάξει χέρι ανθρώπου. Αν αφαιρέσουμε τα προστιθέμενα χέρια και το σταυρό που τοποθετήθηκαν αργότερα, βλέπουμε μια παλιά εικόνα. Όταν ο Ευαγγελιστής Λουκάς ανακάτευε τα χρώματα για να ζωγραφίσει το πρόσωπό της, κατά παραγγελία των Αποστόλων, η εικόνα αυτή, του προσώπου της Θεοτόκου, δημιουργήθηκε από μόνη της, επάνω στο πανί που είχε ετοιμάσει με το φρέσκο κι είχε τοποθετήσει στο ξύλο, σύμφωνα με τον παραδοσιακό τρόπο ζωγραφικής. Είναι η Παναγία Αγιοσορίτισα, όπως ονομάστηκε, που φυλασσόταν στο Ναό των Χαλκοπρατείων στην Κωνσταντινούπολη, μαζί με το θεομητορικό κειμήλιο της Αγίας Ζώνης της ( Αγία Σορός της). Αντίγραφο είναι η άνω εικόνα (λένε), που έφεραν στη Ρώμη μετά το 723 κατά την περίοδο της εικονομαχίας, όπου απαγορεύονταν με το διάταγμα του Λέοντος Γ΄ η ανάρτηση των εικόνων και φυλάσσεται στο Μοναστήρι Santa Maria del Rosario στη Ρώμη, των Δομινικανών καλογριών!..

© Νότα Κυμοθόη