http://todentrotiszois.blogspot.com

http://todentrotiszois.blogspot.com
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΝΟΤΑΣ ΚΥΜΟΘΟΗ, ΑΝΗΚΕΙΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

ΓΝΩΜΗ

"ΩΣ ΑΕΙ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ ΑΓΕΙ ΘΕΟΣ ΩΣ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ"
Όμηρος, Οδύσσεια

Όπως πάντοτε τον όμοιον οδηγεί ο Θεός ως τον όμοιον
(Απόδοση Νότα Κυμοθόη)


Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2015

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ"Λέμε «οι στήλες του Ολυμπίου Διός» ή «οι στύλοι του Ολυμπίου Διός»"ΔΟΚΙΜΙΟ

φωτογραφία Νότα Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη

 ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ

"Λέμε «οι στήλες του Ολυμπίου Διός» ή

  «οι στύλοι του Ολυμπίου Διός»"
 ΔΟΚΙΜΙΟ
                                
Ο αρχαιολογικός χώρος του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα, είναι ιδανικός για περπάτημα όλες τις ημέρες κι αποτελεί έναν από τους αγαπημένους μου τόπους περιπάτου, όταν βρίσκομαι στην Αθήνα. Εκεί δεν ακούς το θόρυβο των αυτοκινήτων από τις λεωφόρους που τον περιβάλλουν, μήτε έχεις επαφή με όλη την καθημερινή πραγματικότητα της πόλης των Αθηνών...
Η πιο πάνω φωτογραφία, έχει βγει τον Οκτώβριο του 2014, μια ηλιόλουστη ημέρα και φαίνεται στο βάθος η Ακρόπολη των Αθηνών κι ο Παρθενών...
Αλλά ποιοι γνωρίζουν σήμερα τι είναι και τι σημαίνει για τους Έλληνες και τις Ελληνίδες αυτός ο υπέροχος Ναός του Διός στην πόλη της Παλλάδος Αθηνάς;
Μετά από τον μεγάλο Κατακλυσμό του Δευκαλίωνα, που ήταν βασιλιάς στη Φθία, αφού επέζησε ο ίδιος και η οικογένειά του, δηλαδή η γυναίκα του η Πύρα και οι γιοί του Έλλην, Ίων, Αίολος, Αχαιός, Αμφικτύων, για να ευχαριστήσουν το Δία που τους είχε προειδοποιήσει με τον φτερωτό Αγγελιοφόρο του Ερμή, θεμελίωσαν αυτόν τον υπέρλαμπρο Ναό στην πόλη της αγαπημένης του κόρης Αθηνάς...
Στον περίβολο του ναού του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα υπήρχε στα αρχαία χρόνια, όπως αναφέρει ο Παυσανίας, ένας τάφος, όπου σύμφωνα με την παράδοση ήταν θαμμένος ο Δευκαλίωνας. Μετά απ΄ τον κατακλυσμό, είχε αποκτήσει με την Πύρα κι άλλα παιδιά. Αναφέρεται πως απόκτησαν:  Πρωτογένεια ΜελανθώΠρόνοοΜαραθώνιοΠανδώρα,Νύμφη Θυία.
Αλλά εκείνος ο πρώτος Δωρικός Ναός που αναφέρεται πως θεμελίωσε ο Δευκαλίων, δεν ολοκληρώθηκε κι αναφέρεται ιστορικά πολύ αργότερα το όνομα του Πεισιστράτου (600 π. Χ. έως 527 π. Χ.), πως ασχολήθηκε περί το 500 π. Χ. να ολοκληρωθεί το έργο του Ναού Ολυμπίου Διός, αλλά το συνέχισαν μετά το θάνατό του οι απόγονοί του ως το 520 π. Χ.. Τα σχέδια ήταν να χτιστεί με Δωρικό ρυθμό, αλλά μετά την πτώση της Τυραννίας κι επικράτηση της Δημοκρατίας, το έργο σταμάτησε στη μέση. Κατασκευασμένος από καθαρό μάρμαρο της Πεντέλης είχε μήκος 100 μέτρα και πλάτος 40 μέτρα, ενώ περιστοιχιζόταν από 104 κίονες ύψους 17 μέτρων και διαμέτρου 2,6 μέτρων και η κάθε μια ζύγιζε 364 τόνους!..Θα ήταν οχτάστυλος με διπλή σειρά κιόνων στις στενές πλευρές του και 21 στις μακρές.
Μετά από την "Τυραννία" του Πεισίστρατου και των απογόνων του, μέρος από τις πέτρες του Ναού του Ολυμπίου Διός χρησιμοποιήθηκαν για το τείχος του Θεμιστοκλή το 479 π. Χ., κι ο Ναός έχει λεηλατηθεί.
Το 174 π. Χ. ο βασιλιάς του κράτους των Σελευκιδών Αντίοχος Δ΄ ο Επιφανής διατάζει ανοικοδόμηση του Ναού κι ορίζει Αρχιτέκτονα τον Ρωμαίο Κοσσούτιο. Το αρχικό σχέδιο Δωρικού ρυθμού τροποποιείται με ένα νέο σχέδιο Κορινθιακού ρυθμού. Έτσι ο Ναός του Ολυμπίου Διός θα είχε 3 σειρές από 8 κίονες στις στενές του πλευρές και στις μακρές πλευρές του 2 σειρές από 20 κίονες, δηλαδή θα είχε συνολικά 104 κίονες. Αλλά το έργο σταμάτησε το 164 π.Χ. όταν πέθανε ο Αντίοχος Δ΄ ο Επιφανής.
Το 86 π. Χ. η πόλη των Αθηνών καταλήφθηκε από τους Ρωμαίους και ο στρατηγός Σύλλας από τον μισοτελειωμένο Ναό του Ολυμπίου Διός πήρε στη Ρώμη 2 κίονες, για να κοσμήσει στο Καπιτώλιο το Ναό του Δία.
Αργότερα ο Οκταβιανός Αύγουστος κάνει μεγάλη προσπάθεια για την ανοικοδόμηση του Ναού αλλά δεν τα κατάφερε κι ο Ναός ολοκληρώθηκε πολλά χρόνια αργότερα επί Αυτοκράτορος Αδριανού, το 131 μ. Χ. που πρωτοήρθε στην Αθήνα το 124 μ. Χ. και  θαμπώθηκε από το κάλος των αρχαίων μνημείων της, έγινε Αθηναίος Πολίτης και δημιούργησε σπουδαία έργα για την Αθήνα. Μεταξύ αυτών ολοκλήρωσε το Ναό του Ολυμπίου Διός σεβόμενος το σχέδιο του Κοσσούτιου διατηρώντας τους κίονες που υπήρχαν, ενώ ολόγυρα έχτισε έναν περίβολο, περιμετρικά του οποίου υπήρχαν οι προτομές του από τις προσφορές των διαφόρων πόλεων της Ελλάδας. Στο κέντρο του Ναού τοποθέτησε ένα χρυσελεφάντινο άγαλμα του Διός κι ένα δικό του. 
Το 267 μ. Χ. ο Ναός παθαίνει μεγάλες ζημιές από τους Ερούλους κι αργότερα με την επικράτηση του Χριστιανισμού στην Αθήνα, ο χώρος του Ναού γίνεται λατομείο  και οι κίονες καταστρέφονται για να γίνουν ασβέστης. Η μεγάλη καταστροφή δεν ομολογείται κι είναι θλιβερό καθώς το 1436 από τους 104 κίονες έχουν μείνει μόνον 21.
Το 1759 ο Τούρκος Διοικητής της Αθήνας Τσισδαράκης ανατίναξε άλλον έναν κίονα για να φτιάξει ασβέστη για το τζαμί του που έχτιζε...
Το 1852 από μια σφοδρή καταιγίδα έπεσε ένας κίονας από τους 16 που έχουν μείνει ως σήμερα...και από τότε βρίσκεται εκεί στην ίδια θέση.
 Ο Ποιητής Αριστοτέλης Βαλαωρίτης, εμπνευσμένος από αυτό το γεγονός, έγραψε το εξής Ποίημα «Προς την υπό λαίλαπος δεινής κρημνισθείσαν στήλην του Oλυμπίου Διός».
Έτσι λοιπόν από τότε μέχρι και σήμερα, ακόμα συζητάμε για το θέμα της ...γραμματικής αυτής της υπέροχης ελληνικής γλώσσας, που αφ΄ενός μπερδεύει αφ΄ετέρου, οδηγεί τους αναζητητές σε αλήθειες, γιατί η έρευνα έχει την ομορφιά της...
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη/

The archaeological site of Olympian Zeus in Athens, is ideal for walking every day and is one of my favorite walking places, when I am in Athens. There do not hear the noise of cars from the boulevards that surround him, nor have contact with all the daily reality of Athens ...
The above photo has come out in October 2014, a sunny day and in the background the Acropolis of Athens and the Parthenon ...
But who knows now what it is and what it means for the Greeks and the Greeks this great Temple of Zeus in the city of Pallas Athena?
After the great flood of Deucalion, who was king Fthia, having survived himself and his family, namely his wife, fire and his sons Gentile, Ion, Aeolus, Achaean, Amphictyon, to please Zeus them He warned the winged Messenger Mercury, founded this brilliant temple city of his beloved daughter Athena ...
In the yard of the temple of Olympian Zeus in Athens was in ancient times, according to Pausanias, a tomb, where according to tradition was buried Deucalion. After the flood, he had acquired the beer and other children. It reported that acquired: primogeniture, Melantho, Welfare, Marathon, Pandora, Nymph thyia.
But that first Doric Temple mentioned that was founded by Deucalion, was not completed and refers historically much later Pisistratus name (600 p. X. To 527 p. X.) That worked on 500 p. X. To complete the work of the Temple of Olympian Zeus, but continued after his death his descendants as the 520 p. X .. the designs were to be built with Doric style, but after the fall of tyranny and domination of the Republic, the project was stopped in the middle. Made of pure marble of Penteli was 100 meters long and 40 meters wide, and surrounded by 104 columns of 17 meters and 2.6 meters in diameter and each weighing 364 tons! .. It was ochtastylos with a double row of columns at the narrow sides and 21 on the long.
After the "Tyranny" Pisistratus and his descendants, some of the stones of the Temple of Zeus used for the wall of Themistocles in 479 p. X., And the temple is looted.
174 p. X. The king of the state of the Seleucid Antiochus IV Epiphanes orders rebuilding of the Temple and the Roman Architect provides Cossutius. The original Doric plan is amended with a new design Corinthian. So the Temple of Olympian Zeus would have three rows of eight columns on the short sides and the long sides of the two rows of 20 columns, that would total 104 columns. But the work stopped in 164 BC when Antiochus IV Epiphanes died.
86 p. X. The city of Athens was occupied by the Romans and the general Sulla by the unfinished Temple of Olympian Zeus in Rome took 2 columns to grace the Capitol Temple of Zeus.
Later Octavian Augustus made great effort to rebuild the Temple but did not succeed, and the temple was completed several years later by Emperor Hadrian in 131. AD. Who first came to Athens in 124 m. Ch. And dazzled by the beauty of the ancient monuments became an Athenian citizen and created great works for Athens. Among them completed the Temple of Olympian Zeus respecting the draft Kossoutiou maintaining the columns that existed, and built around a courtyard, around which were the busts of the offers of the various cities of Greece. In the center of the church placed a gold and ivory statue of Zeus and his own.
267. AD. The Church suffers major damage from the Heruli and later with the prevalence of Christianity in Athens, the Temple area is quarry and columns destroyed to make lime. The disaster not admitted and is regrettable since the 1436 by 104 columns are left only 21.
In 1759 the Turkish Commander of Athens Tsisdarakis blew another column to make lime for the mosque that was building ...
In 1852 a violent storm fell a column of 16 are left today ... and then there is the same position.
 Poet Aristotelis Valaoritis Inspired by this fact, he wrote the following poem "To the by storm dire krimnistheisan column of Olympian Zeus."
So from then until today, even discussing the issue of grammar ... this magnificent Greek language, which both confuses the other hand, leads seekers in truths, because research has beauty ...
With light and love
Nota Kymothoi/

Le site archéologique de Zeus Olympien à Athènes, est idéal pour se promener tous les jours et est l'un de mes endroits préférés de marche, quand je suis à Athènes. Il ne pas entendre le bruit des voitures des boulevards qui l'entourent, ni avoir des contacts avec toute la réalité quotidienne d'Athènes ...
La photo ci-dessus est sorti en Octobre 2014, une journée ensoleillée et en arrière-plan l'Acropole d'Athènes et le Parthénon ...
Mais qui sait maintenant ce qu'il est et ce que cela signifie pour les Grecs et les Grecs ce grand Temple de Zeus dans la ville de Pallas Athena?
Après la grande inondation de Deucalion, qui était roi Fthia, ayant lui-même et sa famille, à savoir sa femme, le feu et ses fils Gentile, Ion, Aeolus, achéens, Amphictyon, pour plaire à Zeus les survécu Il a averti le messager ailé Mercure, fondé cette ville du temple brillant de sa fille bien-aimée Athena ...
Dans la cour du temple de Zeus Olympien à Athènes était dans les temps anciens, selon Pausanias, une tombe, où selon la tradition a été enterré Deucalion. Après le déluge, il avait acquis la bière et d'autres enfants. Il a indiqué que l'acquisition: primogéniture, Mélantho, Bien-être, Marathon, Pandora, Nymphe thyia.
Mais ce premier temple dorique mentionné qui a été fondé par Deucalion, n'a pas été achevé et se réfère historiquement beaucoup plus tard le nom de Pisistrate (600 p. X. Pour 527 p. X.) qui a travaillé sur 500 p. X. Pour compléter le travaux du Temple de Zeus Olympien, mais a continué après sa mort, ses descendants comme 520 p. X .. les dessins devaient être construits avec le style dorique, mais après la chute de la tyrannie et de la domination de la République, le projet a été arrêté au milieu. Fait de marbre pur de Penteli était de 100 mètres de long et 40 mètres de large, et entouré par 104 colonnes de 17 mètres et 2,6 mètres de diamètre et pesant chacun 364 tonnes! .. Il était ochtastylos avec une double rangée de colonnes sur les côtés étroits et 21 sur le long terme.
Après la "Tyrannie" Pisistrate et ses descendants, quelques-unes des pierres du temple de Zeus utilisé pour le mur de Thémistocle en 479 p. X., Et le temple est pillé.
174 p. X. Le roi de l'état des séleucide Antiochos IV Epiphane ordres de reconstruction du Temple et l'architecte romain fournit Cossutius. Le plan Doric original est modifié avec un nouveau design de Corinthe. Ainsi, le Temple de Zeus Olympien aurait trois rangées de huit colonnes sur les côtés courts et les longs côtés des deux rangées de 20 colonnes, qui totaliseront 104 colonnes. Mais le travail est arrêté dans 164 BC lorsque Antiochus IV Epiphane est mort.
86 p. X. La ville d'Athènes a été occupée par les Romains et le grand Sulla par le Temple inachevé de Zeus Olympien a pris à Rome deux colonnes, à la grâce du Temple Capitol de Zeus.
Plus tard Octavian Augustus a fait un grand effort pour reconstruire le Temple, mais n'a pas réussi, et le temple a été achevée quelques années plus tard par l'empereur Hadrien en 131. AD. Qui est venu à Athènes d'abord à 124 m. Ch. Et ébloui par la beauté de l'ancienne monuments est devenu un citoyen athénien et créé de grandes œuvres pour Athènes. Parmi eux achevé le Temple de Zeus Olympien sur le projet de Kossoutiou maintenir les colonnes qui existaient, et construit autour d'une cour, autour de laquelle étaient les bustes des offres des différentes villes de la Grèce. Au centre de l'église placé une statue en or et en ivoire de Zeus et de son propre.
267. AD. L'Eglise souffre des dommages importants du Heruli et plus tard avec la prévalence du christianisme à Athènes, la zone du temple est la carrière et les colonnes détruites pour faire de la chaux. La catastrophe pas admis et est regrettable que les 1436 par 104 colonnes sont laissées seulement 21.
En 1759, le commandant turc d'Athènes Tsisdarakis a soufflé une autre colonne pour faire de la chaux pour la mosquée qui a été construit ...
En 1852, un violent orage est tombé une colonne de 16 sont laissés aujourd'hui ... et puis il y a la même position.
 Poète Aristotelis Valaoritis Inspiré par ce fait, il a écrit le poème suivant «A la colonne par la tempête de krimnistheisan dire de Zeus Olympien."
Donc, à partir de là jusqu'à aujourd'hui, même de discuter de la question de la grammaire ... cette magnifique langue grecque, qui à la fois confond d'autre part, conduit les demandeurs dans les vrais, parce que la recherche a la beauté ...
Avec la lumière et de l'amour

Nota Kymothoe/Nota Kimothoi/Nota Kymothoi

Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη