ΓΝΩΜΗ

"ΩΣ ΑΕΙ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ ΑΓΕΙ ΘΕΟΣ ΩΣ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ"
Όμηρος, Οδύσσεια
Όπως πάντοτε τον όμοιον οδηγεί ο Θεός ως τον όμοιον
(Απόδοση Νότα Κυμοθόη)


Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ "ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΗ ΒΡΟΧΗ" ΠΟΙΗΣΗ

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΗ ΒΡΟΧΗ
ΠΟΙΗΣΗ
Ας ευχαριστήσουμε τη ροή της βροχής οπού ποτίζει με υπομονή της γης τα λαγούμια ως εκεί επάνω στα ψηλά βουνά οπού δεν μπορεί ανθρώπου βλέμμα για να φτάσει...
να δει το διψασμένο της γης κορμί με νερό για να χορτάσει 
απ΄τ΄ουρανού το δάκρυ το ερωτικό
για να καρπίσει πάλι ο σπόρος
 να γίνει παράδεισος η πλάση
Δάση, βουνά και λόφοι
πάλι να χλοϊζουν
όλο ζωή το έαρ
όταν φτάσει
χαρά να
είναι
όλα
!!!
!
Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi
Πνευματικά δικαιώματα © 2014 Νότα Κυμοθόη.

Νότα Κυμοθόη "ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΤΗ ΒΡΟΧΗ" ΠΟΙΗΣΗ© Nότα Κυμοθόη

Άδεια Creative Commons

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Νότα Κυμοθόη "Τα μαρτάκια"

Οι κλωστούλες με κόκκινο και λευκό, ο γνωστός Μάρτης,μας έρχεται από τα βάθη της αρχαιότητας, στην αρχαία Ελλάδα. Η κόκκινη κλωστούλα αφιερωμένη στον ερωτικό Διόνυσο Ανθεστηριώνα και η λευκή κλωστούλα στην Παρθένο Άρτεμη Ελαφηβολιώνα. Και τούτο γιατί ο μήνας στο 1ο 15ήμερό του ήταν αφιερωμένος στον Διόνυσο και στο 2ο στην Άρτεμη... Ας ευχαριστήσουμε για όλη αυτή τη χαρά του αρχαίου εθιμοτυπικού, που σώθηκε ως τις ημέρες μας, για να ρίξει άπλετο Φως, στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό...
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Ζωγράφος
Photography and writer Nota Kymothoe© Νότα Κυμοθόη
Copyright ®Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Τα μαρτάκια"© Nότα Κυμοθόη


Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Νότα Κυμοθόη:"ΚΑΥΚΑΣΟΣ ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΤΩΝ ΔΙΟΣΚΟΥΡΩΝ "


"ΚΑΥΚΑΣΟΣ:ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΤΩΝ ΔΙΟΣΚΟΥΡΩΝ"
Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014
Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi
Το ονομάζουν θεϊκό βουνό, και βουνό των διαμαντιών, κοιτίδα πολιτισμών και λαών με διαλέκτους και γλώσσες πολλές. Ξεκινάει από το Σότσι (έγιναν εκεί οι χειμερινοί Ολυμπιακοί αγώνες του 2014) και φτάνει ως το Μπακού. Με την υψηλότερη περιοχή της οροσειράς να ξεπετάγεται στο όρος Ελμπρούς στα 5.642 μέτρα ύψος.
Στην Μυθολογία αναφέρεται πως ήταν ένας βοσκός με το όνομα Καύκασος από τη Σκυθία που βοήθησε το Δία να εκθρονίσει τον πατέρα του Κρόνο κι ο Κρόνος τον εξόρισε σε αυτό το βουνό του Βορά (Βορέου όρος) και τον έδεσε εκεί ψηλά κι από τότε κανείς δεν τον ξαναείδε και  όλοι φώναζαν "Καύκασος" για να τον βρούν κι έτσι πήρε η οροσειρά αυτό το όνομα.

Ένας άλλος Μύθος αναφέρει πως από το ν Καύκασο πέρασε και ο ημίθεος Ηρακλής όταν έψαχνε για τα μήλα των Εσπερίδων.
Αλλά και στον Καύκασο είχε δέσει για τιμωρία ο Δίας και τον Προμηθέα που δημιούργησε το Χρυσό Γένος των ανθρώπων κι έδωσε τη φωτιά στους ανθρώπους. Γιος του ήταν ο Δευκαλίων, τον οποίο προειδοποίησε να φτιάξει μια ληνό για να σωθεί από τον κατακλυσμό που θα έκανε ο Δίας. Αλλά ο Δίας θύμωσε και τον έδεσε στον Καύκασο κι έστελνε τον χρυσό του αετό κάθε πρωϊ να του τρώει το συκώτι. Αλλά ο Προμηθέας ήταν αθάνατος και κάθε βράδυ το συκώτι του γινόταν πάλι. Όταν λοιπόν πέρασε από εκεί ο Ηρακλής, σκότωσε τον αετό και τον ελευθέρωσε κι ο Προμηθέας του είπε που θα βρει τα μήλα των Εσπερίδων.
 Η περιοχή των Οροσειρών του Καυκάσου, ανάμεσα στη Μαύρη Θάλασσα και στην Κασπία, αποτελεί σταυροδρόμι ηπείρων και πολιτισμών, γεγονός που την έχει προικίσει με μακρά ιστορία και πλούσια πολιτιστική κληρονομιά. Οι ντόπιοι φημίζονται για το σεβασμό τους προς τους ηλικιωμένους, την αγάπη τους για το χορό και την εγκάρδια φιλοξενία τους. Για πολλούς επισκέπτες, όμως, το πιο συναρπαστικό πρόσωπο του Καυκάσου έχει να κάνει με την τεράστια ποικιλία εθνοτήτων και γλωσσών.
Σε κάποια χωριά γειτονικά, οι άνθρωποι δεν μπορούν να συννενοηθούν μεταξύ τους κι αυτό συνέβαινε από την αρχαιότητα καθώς έχει γράψει ο Ηρόδοτος πως υπήρχαν πολλοί λαοί, αλλά και ο Στράβων σημειώνει πως ήταν πάνω από 70 φυλές και πως πήγαιναν για τις  συναλλαγές τους στην Διοσκουριάδα* (σημερινό Σουχούμι) στη Μαύρη θάλασσα. Ενώ ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος αναφέρει πως επί εποχής του χρειάζονταν 130 διερμηνείς για να καταφέρουν να κάνουν συναλλαγές.
Σήμερα υπάρχουν 50 διαφορετικές εθνότητες και μιλιούνται περί τις 37 διαφορετικές γλώσσες  κι αυτό το πολυγλωσσικό ιδίωμα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από ιστορικής και πολιτισμικής πλευράς.
Η γραφή τους είναι διαφορετική αλλά και η προφορά τους το ίδιο με πολλά σύμφωνα (ουμπίχ).
Ο Καύκασος αποτελεί το σημείο αναφοράς πολλών μύθων από πολλούς λαούς (Περσία, Άραβες) κι αποτελεί σημείο απ΄όπου πήραν τα μάρμαρα για το Ναό της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη(ορθομαρμάρωση).
* Διοσκουριάδα: πόλη προς τιμήν των Διόσκουρων (Διός Κούροι). Κατοικήθηκε από τους γιους του Δία, που ήταν θεοί φωτός.

© Nότα Κυμοθόη


Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΡΙΑΤΣΕ, Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014



ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΡΙΑΤΣΕ
Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014
Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi
Όλος ο κόσμος επάνω στη γη, είναι γεμάτος από Ελλάδα! Στην Καλαβρία, όπου ζούσαν Έλληνες, βρήκε ένας ψαράς πριν χρόνια αυτά τα δυο υπέροχα αγάλματα από μπρούτζο μέσα στη θάλασσα.
Το καλοκαίρι του 1972, μια μέρα μετά τον δεκαπενταύγουστο, ο ερασιτέχης ψαράς Στέφανο Μαριοτίνι έκανε κατάδυση 300 μέτρα στα ανοικτά της ακτής, όταν σε βάθος οκτώ μέτρων ανακάλυψε κάτι που έμοιαζε με ανθρώπινο σκέλος. Αμέσως ειδοποίησε δύο συναδέλφους του, και μαζί ανακάλυψαν τα δύο μπρούντζινα αγάλματα στον πυθμένα της θάλασσας. Ειδοποίησαν τις αρχές, ήρθαν οι καραμπινιέροι, και με φουσκωτές συσκευές στις 20 Αυγούστου ανέσυραν τα αρχαιολογικά ευρήματα. Το επόμενο έτος μια ομάδα ερευνητών έψαξε το μέρος αναζητώντας κάποιο ναυάγιο, αλλά βρήκαν μόνο μερικούς μολύβδινους κρίκους και μια μπρούντζινη λαβή μιας ασπίδας.


Ας μάθουμε ποια είναι και την ιστορία τους/μας.

Τα αγάλματα είναι χυτά με την τεχνική του χαμένου κεριού. Προέρχονται από Αθηναϊκό εργαστήριο του 5ου αιώνα π.Χ., ενώ η προέλευση του μετάλλου είναι από το Άργος. Εκτός από χαλκό χρησιμοποιήθηκαν και άλλα υλικά: άργυρος για τα δόντια, ελεφαντόδοντο για τις κόρες των οφθαλμών, και ψήγματα για τα χείλη και τις θηλές. Παρά τις ομοιότητες, η μελέτη αποκάλυψε σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο αγαλμάτων, που αποδίδονται σε δύο διαφορετικούς καλλιτέχνες. Οι λεπτομέρειες του σώματος αποδίδονται λεπτομερώς με κάθε λεπτομέρεια, στους μύες, τις φλέβες, και όλα τα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης ανατομίας.
Τα δύο αγάλματα που ονομάζονται «ηλικιωμένος» και «έφηβος» ή «Α» και «Β» έχουν ύψος 2,05 και 1,98 μέτρα αντίστοιχα, πολύ υψηλά για την εποχή τους. Ζυγίζουν 400 kg το ένα. Η κοντραπόστο στάση του σώματος υποδυκνεύει ότι κρατούσαν ασπίδα στο αριστερό και σπαθί, δόρυ ή σφενδόνα στο δεξί. Ο ηλικιωμένος φοράει ταινία στα μαλλιά, ενώ ο έφηβος φοράει κράνος στο κεφάλι.

Τα δύο αγάλματα ίσως δημιούργησαν δύο διαφορετικοί καλλιτέχνες. Ο έφηβος χρονολογείται στο 460 π.Χ. και ο ηλικιωμένος στο 430 π.Χ. Ο πρώτος είναι αυστηρού ρυθμού και ο δεύτερος κλασσικού ρυθμού. Αποδίδονται στην σχολή του Πολύκλειτου, ενώ μπορεί και να είναι έργο του Φειδία ή του εργαστηρίου του.

Αμέσως μετά την ανέγερση, τα δύο αγάλματα ήταν σε άριστη κατάσταση. Παρότι μπρούντζινα δεν είχαν διαβρωθεί, αλλά λόγω των αιώνων ήταν καλυμμένα από στρώμα φυκιών, μυδιών και στρειδιών. Στο σύνολό τους όμως ήταν άριστα διατηρημένα και αποτελούν δύο πολύ σημαντικά ευρήματα. Μεταφέρθηκαν αμέσως στη Φλωρεντία, όπου τα υποδέχτηκαν οι πιο φημισμένοι αρχαιολόγοι. Τα έπλυναν, τα γυάλισαν, και μετά από πέντε χρόνια επιμελημένης συντήρησης και ακτινολογικής εξέτασης όλων των επιφανειών μπήκαν για πρώτη φορά στην έκθεση του Αρχαιολογικού Μουσείου της Φλωρεντίας, και στη συνέχεια στο Quirinal Palace, την επίσημη κατοικία του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας στη Ρώμη. Στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στην τελική τους θέση στο Εθνικό Μουσείο της Μεγάλης Ελλάδας στο Ρέτζιο Ντι Καλάμπρια.
Τα ελληνικά αγάλματα της κλασσικής αρχαιότητας αποτελούν έναν πλούτο κι ένα πρότυπο ωραιότητας και θαυμασμού για τα ελληνικά κορμιά που είχαν σαν τρόπο ζωής τους "Νους υγιής εν σώματι υγιεί".

Σήμερα, εποχή του 2014, οι Έλληνες αισθανόμαστε υπερήφανοι για την καταγωγή μας και γελάμε για τους μη Έλληνες που προσπαθούν με κάθε τρόπο, να εξευτελίσουν το αρχαίο ελληνικό πνεύμα.
Δεν έχω να προσθέσω , μήτε να αφαιρέσω τίποτ΄ άλλο.

Απλά επιθυμώ να στείλω ένα μήνυμα σε όσους ασχολούνται με την Ελλάδα, να σεβαστούν τον πολιτισμό μας, διότι χρωστούν πολλά στην ύπαρξή της χώρας μας και στην κληρονομιά που έχει αφήσει. Οφείλουν σεβασμό στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα και στην ελληνική τέχνη και δεν μπορούν να ευτελίζουν το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα μήτε τον Πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων με το άρρωστο μυαλό τους. 

Όσο για τους μη Έλληνες, που προσπαθούν να γίνουν γνωστοί με ότι είδους σχιζοφρένεια τους κατέβει, λέω απλά...περαστικά.

Οι δε Έλληνες στην καταγωγή, ας δείξουν μια σταλιά φιλότιμο και να μην δημοσιεύουν τις όποιες βλακώδεις ιδέες των όσων θέλουν να κάνουν φωτογραφική τέχνη, ευτελίζοντας με τούλια και χίλιες δυο σαχλαμάρες την ψυχή του Φειδία και των αρχαίων μας προγόνων.

ΦΙΛΟΤΙΜΟ=φιλώ+τιμώ=αγαπώ και τιμώ την ΕΛΛΑΔΑ
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη