ΓΝΩΜΗ

"ΩΣ ΑΕΙ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ ΑΓΕΙ ΘΕΟΣ ΩΣ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟΝ"
Όμηρος, Οδύσσεια
Όπως πάντοτε τον όμοιον οδηγεί ο Θεός ως τον όμοιον
(Απόδοση Νότα Κυμοθόη)


Τρίτη 17 Ιουνίου 2008

Έρως και Ψυχή, γράφει η Νότα Κυμοθόη


Έρως και Ψυχή
 Νότα ΚυμοθόηΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .



    Η ομορφιά είναι γένους θυληκού! Όπως η γυναίκα, η γη, η φύση, η συνουσία, η αγάπη! Αλλά ο έρως είναι γένους αρσενικού! Αναρωτήθηκε ποτέ κάποιος, απ' όλους όσους φέρουν μέσα στο σώμα τους μια ψυχή, που Θεέ μου, την έχουν ξεχάσει...γιατί υπάρχει; Πόσο με πονάει ετούτη η εποχή! Περπατάει ο πόνος στους δρόμους πρωί, μεσημέρι, βράδυ και χαράματα. Οι ψυχές των ανθρώπων είναι δυστυχισμένες! Δεν υπάρχει ένδυμα χαράς κι ευτυχίας να κάνει τα σώματα των ανθρώπων ευτυχισμένα. Γυρεύουν τον έρωτα σαν μεθισμένοι για να νοιώσουν ωραία. Τρέχουν απ' το πρωί ως το βράδυ για τον "άρτο τον επιούσιο" και να καλύψουν τις ανάγκες, που όσο περνάει ο καιρός, τόσο μεγαλύτερες γίνονται. Αλλά λεφτά και σέξ πάνε αντάμα. Λες κι ο έρωτας είναι το παν. Είναι βέβαια μια ηδονή και υπάρχει σαν σκέψη...Σκέψη-φαντασίωση-εικόνα του μυαλού, που κάνει το σώμα να βασανίζεται, να υποφέρει και να θέλει να την ικανοποιήσει για να ευχαριστηθεί. Όπως ευχαριστιέται τρώγοντας και πίνοντας, ευχαριστιέται και με ερεθισμούς ουσιών παντός είδους και φυσικά ερωτοτροπώντας.Όμως το σώμα έχει νου κι εκεί κατοικεί η λογική. Υπάρχει έρως στη λογική;.. Ο άνθρωπος, σαν λογικό ον που είναι, έχει στο DNA του όλες τις πληροφορίες που του χρειάζονται, ακόμα και για το θέμα "έρως"
   Η έλξη δυο σωμάτων είναι ένα μυστήριο στις ημέρες μας που άλλους απασχολεί, άλλους αφήνει αδιάφορους κι άλλοι ασχολούνται μόνο με αυτό διότι έχει σχέση με τη δουλειά τους...
Το ότι στις ημέρες μας επίσημα πλέον γίνονται γάμοι ομοφυλοφίλων, αποτελεί ένα κοινωνικό γεγονός. Η λέξη γάμος προέρχεται από το ρήμα "γαμέω"=δίδω τον εαυτό μου σύζυγο. Κυριολεκτικά όμως αναφέρεται σε γυναίκα που δίνει τον εαυτό της σε άντρα ή σε άντρα που δίνει τον εαυτό του σε γυναίκα ή στους γονείς που δίδουν τα παιδιά τους εις γάμον κοινωνία. Η λέξη σύζυγος προέρχεται από το ρήμα "συ-ζεύγνυμι"=δένω μαζί, ζεύω, ζευγαρώνω, ενώνω, συνδέω. Από το "συζεύγνυμι" προέρχεται η λέξη "ζεύγος" ζώων (αλόγων που σέρνουν την άμαξα, βοδιών που σέρνουν το αλέτρι) και κάθε ζευγάρι πραγμάτων(παπούτσια ας πούμε). Από το "ζεύγνυμι" προέρχεται και η λέξη "ζευκτηρία"=δεσμός, σύνδεσμος, πηδάλιο και "ζευκτήριο"= ζυγός. Αλλά και η λέξη "ζεύξις"=το γεφύρωμα. Το "ζεύγνυμι" έχει ίδια ρίζα με τη λέξη "Ζεύς"=υιός Κρόνου και Ρέας, άρχοντας της ατμόσφαιρας και κορυφαίος στον Όλυμπο....
Η σχέση λοιπόν αυτής της ένωσης, όταν πρόκειται για άνθρώπους είναι ο γάμος.
Ο γάμος όμως δεν είναι ένωση δυο σωμάτων μόνο για συνουσία κι απόλαυση της ερωτικής ηδονής, αλλά είναι και ένωση δυο ψυχών για να φέρουν αθάνατες ψυχές στον κόσμο με τη γέννηση παιδιών. Η ερώτηση που ακολουθεί είναι κάποιων παιδιών, αθώων ψυχών, που έχουν απορίες και ζητάνε από το Δάσκαλο/α να τους τις λύσει.
Η ερώτηση είναι απλή και προέρχεται από μια μαθήτρια Γ΄Δημοτικού, που διάβασε στην εφημερίδα το εξής:" Παντρεύτηκαν ομοφυλόφιλοι ιερείς στην Αγγλία". Ρώτησε το παιδί:" Και τι θα κάνουν μεταξύ τους κυρία, παιδιά μήπως;"Η Δασκάλα δεν απάντησε και κάλεσε τους γονείς και τους ενημέρωσε σχετικά με το όλο θέμα, δίχως να πάρει καμιά θέση.
Αλλά σε τούτη την εποχή την άναρχη και δίχως στέρεο, όλα επιτρέπονται κι όλα απαγορεύονται, ανάλογα με το επίπεδο του καθενός. Γι' αυτό η οικογένεια καλείται και πάλι να παίξει το δύσκολο ρόλο του παιδαγωγού. Είναι όμως σε θέση η οικογένεια να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά; Έχει σήμερα η σύγχρονη οικογένια κοινωνική παιδεία και στέρεα για να δώσει στα παιδιά της παιδεία; Έρχονται λοιπόν τα λόγια εκείνα από την Αποκάλυψη του Ιωάννη να βγουν αληθινά, για όποιον μπορεί να τα καταλάβει. Διότι η γνώση η καλή είναι σαν τον σπόρο που πέφτει στη γη. Αν πέσει σε χώμα μπορεί και να φυτρώσει. Αν όμως πέσει σε βράχο, θα ξεραθεί.
Πόσοι λοιπόν από τους σημερινούς ανθρώπους έχουν ερευνήσει τι σημαίνει "έρως", τι σημαίνει "ψυχή", τι σημαίνει "σώμα" κι έχουν πράγματι επίγνωση "τι είναι η ψυχή"; Διότι αν θέλουμε όλα να τα ισοπεδώσουμε είναι πολύ εύκολο. Δεν διαφέρει η ισοπέδωση των αξιών και της ομορφιάς σε τίποτα από τους όσους κάνουν πόλεμο και θανατώνουν αθώους. Άλλοι χρησιμοποιούν όπλα με μπαρούτι και φωτιά κι άλλοι χρησιμοποιούν τρόπους να βλάπτουν την αρμονία σ τα πνευματικά και στις κοινωνικές αξίες...
Σας δίνω αυτούσια τα λόγια του Ιωάννη, μέσα από το Προφητικό βιβλίο της Αποκάλυψης, κι όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά για να μελετήσετε κι εσείς τα σημεία, που είναι πράγματι ΠΡΟΦΗΤΕΊΑ...

"Και σημείον μέγα ώφθη=φανερώθηκε εν τω ουρανώ, γυνή περιβεβλημένη τον ήλιον και η σελήνη υποκάτω των ποδών αυτής και επί της κεφαλής αυτής στέφανος αστέρων δώδεκα και εν γαστρί έχουσα έκραζεν ωδίνουσα και βασανιζόμενη τεκείν..."(αποκάλυψη Ιωάννη κεφ. ΙΒ' ,στιχ.1-2)..."και έτεκεν υιόν άρρενα ος μέλλει ποιμαίνειν πάντα τα έθνη εν ράβδω σιδηρά και ηρπάσθη το τέκνον αυτής προς τον Θεόν και προς τον θρόνον αυτού και η γυνή έφυγεν εις την έρημον, όπου έχει εκεί τόπον ητοιμασμένον από του Θεού, ίνα εκεί τρέφωσιν αυτήν ημέρας χιλίας διακοσίας εξήκοντα"(αποκαλυψη Ιωάννη κεφ.ΙΒ' στιχ. 5)..."και εβλήθη ο δράκων-ο όφις ο μέγας ο αρχαίος, ο καλούμενος Διάβολος και ο Σατανάς, ο πλανών την οικουμένην όλην, εβλήθη εις την γην και οι άγγελοι αυτού μετ' αυτού εβλήθησαν. Και ήκουσα φωνήν μεγάλην εν τω ουρανώ λέγουσαν. Άρτι εγένετο η σωτηρία και η δύναμις και η βασιλεία του Θεού ημών και η εξουσία του Χριστού αυτού, ότι εβλήθη ο κατήγορος των αδελφών ημών, ο κατήγορος αυτών ενώπιον του Θεού ημών ημέρας και νυκτός. Και αυτοί ενίκησαν αυτόν δια το αίμα του αρνίου και δια τον λόγον της μαρτυρίας αυτών και ουκ ηγάπησαν την ψυχήν αυτών άχρι θανάτου. Δια τούτο ευφραίνεσθε ουρανοί και οι εν αυτοίς σκηνούντες. Ουαί την γην και την θάλασσαν ότι κατέβει ο διάβολος προς υμάς έχων θυμόν μέγαν, ειδώς ότι ολίγον καιρόν έχει. Και ότε είδεν ο δράκων ότι εβλήθη εις την γην εδίωξε την γυναίκα ήτις έτεκε τον άρρενα"(Αποκάλυψη Ιωάννη κεφ. ΙΒ' στιχ. 9-13)...."Και ωργίσθη ο δράκων επί τη γυναικί και απήλθε ποιήσαι πόλεμον μετά των λοιπών του σπέρματος αυτής, των τηρούντων τας εντολάς του Θεού και εχόντων την μαρτυρίαν Ιησού" (Αποκ. Ιωάννη κεφ. ΙΒ' στιχ. 17)....."Και το θηρίον ο είδον ήν όμοιον παρδάλει και οι πόδες αυτού ως άρκου και το στόμα αυτού ως στόμα λέοντος και έδωκεν αυτώ ο δράκων την δύναμιν αυτού και τον θρόνον αυτού και εξουσίαν μεγάλην"...."και εδόθη αυτώ στόμα λαλούν μεγάλα και βλασφημίαν και εδόθη αυτώ εξουσία πόλεμον ποιήσαι μήνας τεσσαράκοντα δυο. Και ήνοιξε το στόμα αυτού εις βλασφημίαν προς τον Θεόν, βλασφημήσαι το όνομα αυτού και την σκηνή αυτού τους εν τω ουρανώ σκηνούντες. Και εδόθη αυτώ πόλεμον ποιήσαι μετά των αγίων και νικήσαι αυτούς και εδόθη αυτώ εξουσία επί πάσαν φυλήν και λαόν και γλώσσαν και έθνος. Και προσκυνήσουσιν αυτόν πάντες οι κατοικούντες επί της γης ων ου γέγραπται το όνομα εν τω βιβλίω της ζωής του αρνίου του εσφαγμένου από καταβολής κόσμου. Ει τις έχει ους, ακουσάτω"..."Και ποιει πάντας, τους μικρούς και τους μεγάλους και τους πλούσιους και τους πτωχούς και τους δούλους, ίνα δώσωσιν αυτοίς χάραγμα επί της χειρός αυτών της δεξιάς ή επί των μετώπων αυτών. Και ίνα μη τις δύνηται αγοράσαι ή πωλήσαι ει μη ο έχων το χάραγμα, το όνομα του θηρίου ή τον αριθμόν του ονόματος αυτού. Ώδε η σοφία εστίν. Ο έχων νουν ψηφισάτω(απαριθμήσει) τον αριθμόν του θηρίου. Αριθμός γαρ ανθρώπων εστί και ο αριθμός αυτού χξς "...(Αποκ. Ιωάννη κεφ. ΙΓ' στιχ. 2, 7-9, 16-18)...."Και ουκ έχουσιν ανάπαυσιν ημέρας και νυκτός οι προσκυνούντες το θηρίον και την εικόνα αυτού και ει τις λαμβάνει το χάραγμα του ονόματος αυτού. Ωδε η υπομονή των αγίων εστίν, οι τηρούντες τας εντολάς του Θεού και την πίστιν Ιησού"..(Αποκ. Ιωάννη κεφ. ΙΔ', στιχ. 11-12)...



Δεν υπάρχει λόγος να εξηγηθεί τίποτα. Η γραφή του Ιωάννη είναι ξεκάθαρη για την πορνεία μεταξύ των ανδρών, το μπαρκόντ σύστημα με τις κάρτες, το φακέλωμα με τις ταυτότητες των τροφίμων που ελέγχεται η παραγωγή έχοντας τον αριθμό αυτό πάνω στις συσκευασίες τους και φυσικά εννοεί τον έλεγχο της ανθρωπότητας με το σύστημα αυτό...Κι αυτό που εννοεί...ΥΠΟΜΟΝΗ...και ΠΙΣΤΗ στα λόγια και τις εντολές του Ιησού, που ευλόγησε το γάμο εκείνη την εποχή σε μια κοινωνία που ήταν όπως αυτή που πάει να γίνει σε λίγα χρόνια η κοινωνία των ανθρώπων επί γης, χειρότερη κι από αυτή των...αδέσποτων ζώων. 
    Τα αθώα ζώα, εγκαταλείπονται στους δρόμους από τους ανόητους ανθρώπους. Οι άνθρωποι, οι δίχως λογική που με τη συμπεριφορά τους προκαλούν, σε ποια κατηγορία ανήκουν; Ποιος φταίει για το θέμα αυτό; Διότι... ναι μεν, είναι διαφορετικοί από το σύνολο των ανθρώπων επί γης, τους δεχόμαστε...αλλά...υπάρχουν και παιδιά... Τι θα πούμε στα παιδιά;

    Οι ομοφυλόφιλοι μάλλον σκέφτονται μόνο την προσωπική τους ηδονή, αδιαφορώντας για τον κοινωνικό πόνο που δημιουργούν, κάνοντας δημόσιο θέμα την προτίμησή τους. Διότι ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει στην κρεβατοκάμαρά του για να περνάει καλά, αλλά δεν έχει κανένα δικαίωμα να ανοίγει μια μεγάλη τρύπα στην αρμονία της κοινωνικής ισορροπίας. Είναι μεγάλη πρόκληση οι γάμοι μεταξύ των ομοφυλόφιλων ζευγαριών και συνάπτονται για λόγους καθαρά...οικονομικούς. Διότι παιδιά μεταξύ τους τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια δεν κάνουν. Σκοπός του γάμου είναι η διαιώνιση του ανθρωπίνου είδους. Ο γάμος λοιπόν των ομοφυλόφιλων δημιουργεί ένα σπάσιμο της αλυσίδας στον κύκλο της ζωής. Αν αυτή η πράξη είναι πράξη αγάπης, ας την συνεχίσουν. Αλλά δεν είναι πράξη αγάπης για συνέχιση της ανθρώπινης ζωής και το ξέρουν και οι ίδιοι οι ομοφυλόφιλοι, που είναι πανέξυπνοι και φυσικά έχουν αισθήματα. Ας διευρύνουν λοιπόν το συναίσθημά τους προς όλη την ανθρωπότητα. Σκοπός της ύπαρξής μας σε τούτο τον πλανήτη δεν είναι να προκαλούμε τους άλλους, αλλά να τους δίνουμε αγάπη. Δίχως αγάπη δεν υπάρχει ζωή. Κι οι ομοφυλόφιλοι δεν αγαπάνε τα παιδιά. Αυτό δείχνει η συμπεριφορά τους με την πράξη γάμου τους. Ας συμπεριφερθούν όπως θέλουν στο κρεβάτι τους, είναι δικαίωμά τους, αλλά, ας δουν τα προβλήματα του κόσμου. Διότι υπάρχουν παιδιά που πεινάνε και πεθαίνουν από την πείνα. Υπάρχουν γέροι ανήμποροι που τρώνε σκουπίδια και κοιμούνται στα πάρκα μαζί με τα αδέσποτα σκυλιά. Υπάρχουν γυναίκες μόνες μάνες που ο πατέρας- σύζυγος δεν ενδιαφέρθηκε ουδέποτε για τα παιδιά τους και τις ευθύνες αυτών των παιδιών. Υπάρχουν παιδιά μπλεγμένα με ναρκωτικά που πεθαίνουν στα χαλάσματα...Ας σκεφτούν λοιπόν όλοι αυτοί οι άνθρωποι με τις ομοφυλοφιλικές τους διαθέσεις για τον έρωτα, την κοινωνία των ανθρώπων μέσα στην οποία ζουν και οι ίδιοι. Πως θέλουν να τους αποδεχτεί το σύνολο της κοινωνίας όταν οι ίδιοι διασπώνται από την ισορροπία της κοινωνικής αλυσίδας ως κάτι το διαφορετικό και ξεχωριστό; Τι θα πούμε στα παιδιά; Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί ένα ομοφυλοφιλικό ζευγάρι ν' αποκτήσει παιδιά. Δεν γίνεται από την ίδια τη φύση!Κι εδώ είναι η αλήθεια. Η φύση είναι σοφή!
* Έρως και Ψυχή": Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi
artnotakymothoe
Copyright:Νότα Κυμοθόη {Δοκίμιο δημοσιευμένο...}

Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Δευτέρα 16 Ιουνίου 2008

Νότα Κυμοθόη "Η ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ"


                                                                                       φωτ.1.
         

                                                                                     φωτ.2.

                                                                                       φωτ.3.

                                                               φωτ.4.


Νότα Κυμοθόη "Η ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ"*

" Ελθέ Πνεύμα Άγιον και πέμψον Ουράνιον Σου φωτός απαύγασμα
Ελθέ Πάτερ πενιχρών, Ελθέ δότερ δωρεών, Ελθέ φως των καρδιών
Παρακλήτορ άριστε, Ψυχοδοχεύ βέλτιστε, Γλυκεία ανάψυξις
Μόχθου η ανάπαυσις, Καύματος η χλίανσις, Πένθους παραμύθιον
Ω φως τρισμακάριστον τα έγκατα έμπλησον, Πιστών δεομένων Σου
Άνευ θείας Σου βουλής εν ανθρώπω επί γης αβλαβές ουδέν έστι
Το ρυπαρόν έκπλυνον, το ψυχρόν εκθέρμανον, το πλανηθέν ζήτησον
Δος τοις Σοι λατρεύουσι και επιθαρρεύουσι χάριν την επτάδωρον
Δος της αρετής μισθόν, σωτηρίας δος καρπόν, δος χαράν αιώνιον
Αμήν!"

Η υπόσχεση του Ιησού Χριστού στους μαθητές του, εκπληρώνεται και εν μέσω πλήθους κόσμου φανερώθηκε το Πανάγιο Πνεύμα με δυνατή βοή "Δυνάμεως εξ ύψους κατήλθε και ώφθησαν αυτοίς διαμεριζόμεναι γλώσσαι ωσεί πυρός, εκάθεσέ τε εφ' ένα έκαστον αυτών και επλήσθησαν άπαντες Πνεύματος Αγίου και ήρξατο λαλείν ετέρας γλώσσαις καθώς το Πνεύμα εδίδου αυτοίς αποφθέγγεσθαι" (Πραξ. Αποστ. 2, 3-4), ώστε να μεταμορφωθούν οι απλοί ψαράδες και μαθητές του σε Αποστόλλους του λόγου του Θεού. Βρίσκονταν εκεί 120 άνθρωποι από διαφορετικούς λαούς, φυλές και γλώσσες όταν κατέβηκε το Άγιο Πνεύμα για να κάνει τους ψαράδες Πανσόφους! Μίλησε στη γλώσσα του καθενός και μιλάει ως τις ημέρες μας στη γλώσσα του καθενός! Η Πεντηκοστή είναι η ημέρα οπού έγινε Δωρεά έκχυσις Αγίου Πνεύματος και από την επομένη οι φωτισμένοι Απόστολλοι ίδρυσαν την εκκλησία του Θεού σε όλη τη γη. Ίδρυσαν την εκκλησία της Τριαδικής Θεότητος, του Ενός Θεού και δια φανερώσεώς του την ημέρα της Πεντηκοστής γεννήθηκε ο νέος περιούσιος λαός του Θεού σε μια Αγία Εκκλησία όπου διαμένει το Άγιο Πνεύμα. Σε μια εκκλησία οπού έχει Δύναμη τον ίδιο Τριαδικό Θεό που παρευρίσκεται την ώρα τελέσεως της Θείας Λειτουργίας.
Ο Τριαδικός Θεός είναι ο Πατήρ, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα. Τι σημαίνει όμως αυτη η σύσταση;
1)Πατήρ=αγέννητος κι αναίτιος. Δηλαδή δεν έχει από κανέναν την αιτία της ύπαρξής του.
2)Υιός=προέρχεται από τον Πατέρα εκπορευτής. Δηλαδή είναι γέννημα του Πατρός, δίχως να παρεμβάλεται χρόνος μεταξύ της αγεννησίας του Πατρός και της γεννήσεως του Υιού.
3)Άγιο Πνεύμα είναι αυτό που εκπορεύεται από τον Πατέρα και προβάλλεται από τον Πατέρα δίχως να παρεμβάλεται χρόνος μεταξύ της αγεννησίας του Πατρός, της γεννήσεως του Υιού και της εκπόρευσής του.
Δηλαδή ΠΑΤΗΡ -ΥΙΟΣ -ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ=ΙΔΙΑ ΦΥΣΗ, ΙΔΙΑ ΟΥΣΙΑ, ΙΔΙΑ ΔΟΞΑ, ΙΔΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Γιαυτό λέμε ότι ο ΘΕΟΣ είναι ΟΜΟΤΙΜΟΣ, ΟΜΟΤΑΓΗΣ, ΣΥΝΑΡΧΟΣ, ΑΪΔΙΟΣ.
Η λογική του ανθρώπου, αλλά και οι ανθρώπινες έννοιες και λέξεις είναι αδύνατες να διατυπώσουν το μυστήριο του Τριαδικού Θεού! Μόνο η Πίστη διατυπώνει το μυστήριο και η Πίστη δεν εξηγείται, δεν εμφυσείται, δεν εξαφανίζεται! Οι Άγιοι Πατέρες έζησαν το μυστήριο με την αποκαλυπτική εμπειρία, όπως ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος που ομολογεί για τρία φώτα που τον περιέλαμψαν και γράφει: "ΟΥ ΦΘΑΝΩ ΤΟ ΕΝ ΝΟΗΣΑΙ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΤΡΙΣΙ ΠΕΡΙΛΑΜΠΟΜΑΙ. ΟΥ ΦΘΑΝΩ ΤΑ ΤΡΙΑ ΔΙΕΛΘΕΙΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ".
Ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός αποκάλυψε το μυστήριο της Αγίας ομοουσίου, ομοδόξου και ομοδυνάμου Τριάδος, όταν είπε στους μαθητές του ότι: " Το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα και στέλνεται από Αυτόν τον Ίδιον μέσου εμού σε εσάς" (Ιωαν. ιε΄, 26) κι εδώ έχουμε την απάντηση που αναζητάμε ότι δηλαδή Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ. Ο Πατήρ είναι απροσδεής και γεννά προ πάντων των αιώνων, αϊδίως, ίσον με τον εαυτό του Θεό που ονομάζει Υιό και ίσον εκπορεύει Θεό, το Άγιο Πνεύμα, δίχως να χωριστεί η Θεότητα με τη διαίρεση των Προσώπων, αλλά είναι ενωμένη ασυγχύτως με την απαρίθμηση της Τριάδος!

* Νότα Κυμοθόη "Η ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ"
Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi
artnotakymothoe
Copyright:Νότα Κυμοθόη 2008
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη


ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ
ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΤΟΥ
Νότα Κυμοθόη

Κυριακή 15 Ιουνίου 2008

Νότα Κυμοθόη"Εκεί οπού..." Ποίηση


Νότα Κυμοθόη
"Εκεί οπού..."*
Ποίηση
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Γυρεύω το άλογο της φωτιάς...
Οπού έχει χλόης μάτια
χαίτη ανέμελη στο φως να κυματίζει
καρδιά όλο αγάπη
κι είναι μόνο!..
Γυρεύω το άλογο της φωτιάς
να συντροφέψει τις στιγμές
οπού μιλάω στον ουρανό
οπού οι βουνοκορφές δακρύζουν
κι ο άνεμος πάει κι έρχεται...
"Ψάξε"...μου λέει ο άνεμος
"Μονάχο του καλπάζει εκεί οπού...
μόνο η αγάπη κατοικεί..."

artnotakymothoe
Copyright:Νότα Κυμοθόη 2008
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη

Η ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥΡΙΑ ΜΟΥ: Γράφει Νότα Κυμοθόη, αφιέρωμα στον πατέρα μου


Η ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥΡΙΑ ΜΟΥ*Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
 Γράφει η Νότα Κυμοθόη
αφιέρωμα στον πατέρα μου

Είχε φυτέψει ο πατέρας μου, δυο μουριές, για να μας κρατούν σκιά τα καυτά καλοκαίρια. Τις ποτίζαμε μαζί κι εκείνες θεριέψανε. Θέλανε αρκετό νερό, ήλιο κι...αγάπη. Γίνανε δέντρα όμορφα με πλατιά φυλλωσιά και κάνανε μαύρα κι άσπρα μούρα, που δεν έτρωγε κανένας. Μόνο εγώ και τα...πουλιά. Σκαρφάλωνα λοιπόν πιτσιρίκι στις μουριές και εκεί ήταν το σπίτι μου. Έρχονταν τα σπουργίτια και έκλεβαν τα μούρα. Κάπου-κάπου ξεθάρευε κι ερχόταν κι ένα κοτσίφι. Τι όμορφο που ήταν! Όχι πως τα σπουργίτια ήταν άσχημα. Αλλά να, εκείνο είχε ένα κατακίτρινο ράμφος και ήταν κατάμαυρο. Και τα σπουργίτια ήταν πολύ ζηλιάρικα. Όλο μάλωναν μεταξύ τους. Λες και μοίραζαν τα μούρα σε δίκαιο μίρασμα. Δεν καταλάβαινα στην αρχή τη γλώσσα τους, αλλά έτσι όπως μεταμορφώθηκα κι εγώ, σαν πουλί έγινα, ανάμεσα στα κλαδιά και στη φυλλωσιά της μουριάς τόσα χρόνια, στο τέλος άρχισα να καταλαβαίνω. Τσιριτρί και τσιριτρό είχαν χορτάσει τ' αυτιά μου κι αυτά, μήτε που νοιάζονταν που είχαν ακροάτρια. Σαν κουτσομπόλες έκαναν και δώστου καυγάδες και τσιμπίματα σωρό και ξεπουπουλιάσματα και κυνηγητό, ώσπου έφτανε μια μεγάλη καρακάξα με τη στριγλή λαλιά της κι εξαφανίζονταν αμέσως στο λεπτό. Εκείνη διάλεγε τις πιο μεγάλες και γλυκιές μούρες κι έτρωγε με την ησυχία της. Έτρωγα κι εγώ τις πιο ώριμες, σαν ησύχαζε το κεφάλι μου από τα σπουργιτομαλώματα. Τέτοια μεγάλη γλύκα...έχω να νοιώσω από τότε... Κι όταν βαριόμουν τα άσπρα μούρα, πήγαινα σιγά-σιγά στην άλλη μουριά με τα μαύρα μούρα. Αλλά εκεί ήταν το μεγάλο μου πρόβλημα. Γιατί τα μαύρα μούρα έβαφαν τα χέρια μου και τα μάγουλά μου. Έβαφαν το φόρεμά μου και τα πόδια μου. Μιλάμε...δεν μπορούσα να κρυφτώ πουθενά...Αλλά, όσο κι αν μάλωνε η μαμά μου, τόσο εγώ δεν άκουγα. Κι είχε γίνει το καλοκαίρι, ένας πραγματικός εφιάλτης, για τη μαμά μου κυρίως, που είχε ψύχωση με την καθαριότητα. Έριχνε νερό με το λάστιχο να ξεπλυθούν τα μούρα από την αυλή, φώναζε που λέρωνα το καθαρό μου φουστάνι και στρίγγλιζε να μην ανεβαίνω στη μαύρη μουριά. Κι έτσι, για να την κάνω ευτυχισμένη καθόμουν συνεχώς πάνω στη λευκή μουριά. "Θα στοιχιώσεις εκεί πάνω", έλεγε η μαμά μου. "Κατέβα κάτω να φάμε, νύχτωσε". Αλλά εγώ δεν άκουγα. Και τι να φάω δηλαδή; Μήτε φαγητό ήθελα , μήτε τίποτα. Είχα φάει όλη τη μέρα τόσα πολλά μούρα, που είχε πριστεί το στομάχι μου και είχα λιγωθεί μόνο από δίψα και κατέβαινα κι έβαζα το στόμα μου στο λάστιχο κι έπινα κι έπινα νερό και δε χόρταινα. Τέτοια καλοκαίρια αξέχαστα, μου χάρισαν οι μουριές...κι ιδιαίτερα η λευκή "γλυκιά μουριά μου"
* Η ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥΡΙΑ ΜΟΥ, Γράφει ηΝότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi
artnotakymothoe
Copyright:Νότα Κυμοθόη 2008 .

ΠΟΙΗΣΗ: Γράφει η Νότα Κυμοθόη στον ΡΑΜΠΙΝΤΡΑΝΑΘ ΤΑΓΚΟΡ


ΠΟΙΗΣΗ
Γράφει η Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi

Στον ΡΑΜΠΙΝΤΡΑΝΑΘ ΤΑΓΚΟΡ

Είχα τη χαρά να περπατήσω εκεί οπού περπατούσε ο Ρ.Ταγκόρ το 1994 και να μελετήσω γι΄αυτόν στο σπίτι οπού έμενε και τώρα αποτελεί έναν σπουδαίο χώρο μελέτης και σπουδής για όσους αγαπούν τη γνώση στην μακρινή χώρα Ινδία, εκεί οπού έζησε και μεγαλούργησε...ταπεινός μέσα στη μεγαλοσύνη του. Η Ποίησή του με νανούρισε νύχτες πολλές, οπού ήμουν έφηβη και προβληματισμένη μακριά από το σπίτι μου...
( από το βιβλίο "Σκόρπια Πουλιά" του Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ)


Μέσα από τη θλίψη όλων των πραγμάτων
ακούω το σιγαλό τραγούδι της αιώνιας μητέρας
*
Εσύ είσαι η μεγάλη σταλαγματιά της δροσιάς κάτω από το φύλλο του λωτού
Εγώ είμαι η πιο μικρή στο απάνω μέρος του φύλλου
*
Ο καλλιτέχνης είναι ο εραστής της ζωής
γιαυτό είναι ο σκλάβος της, μαζί και ο αφέντης της
*
Τούτη η λαχτάρα είναι για κάτι που το αισθάνεται κάποιος στο σκοτάδι
μα δεν το βλέπει στο φως της ημέρας
*
Οι ρίζες είναι κλαδιά κάτω στη γη
Τα κλαδιά είναι ρίζες μες στον αέρα
*
Οι ανώνυμες ημέρες έχουν αφήσει το άγγιγμά τους απάνω στην καρδιά μου
σαν το μούσκλο στον κορμό του γέρικου δέντρου
*
Οι άνθρωποι πάνε μέσα στο πολυτάραχο πλήθος
για να πλήξουν την κραυγή της δικής τους σιωπής
*
Κουβαλώ στον ανθισμένο κόσμο μου
όλους τους κόσμους που δεν υπάρχουν πια
*
Το φύλλο γίνεται λουλούδι όταν αγαπά
Το λουλούδι γίνεται καρπός όταν η αγάπη του φτάνει στη λατρεία
*
Κοιτάζω τα δέντρα που σαλεύουν
και στοχάζομαι πόσο μεγάλος είναι ο κόσμος
*
Η μεγάλη δύναμη του Θεού
βρίσκεται μέσα στο απαλό αεράκι που φυσάει
κι όχι μέσα στην ανεμοζάλη
*
Ο μεγάλος περπατεί με τον μικρό χωρίς κανένα φόβο
ο μέτριος κρατιέται μακριά
*
Αγάπη, όταν έρχεσαι
κρατώντας στο χέρι σου το αναμμένο λυχνάρι της οδύνης
μπορώ να ξεχωρίσω το πρόσωπό σου
και να δω πόσο είσαι ευλογημένη από το Θεό
*
Το χαμόγελό σου ήταν τα λουλούδια από το δικό σου κήπο
τα λόγια σου ήταν το ψιθύρισμα του δικού σου δάσους
μα η καρδιά σου ήταν η γυναίκα που ξέραμε όλοι
*
Ο Θεός αγαπά τα λυχνάρια των ανθρώπων
περισσότερο από τα μεγάλα του αστέρια
*
Ότι είναι πολύ καλό
δεν έρχεται μόνο του
Στον ερχομό του το συνοδεύει το σύνολο
*
Η καρδιά μου σήμερα
νοσταλγεί να φτάσει στη μοναδική ευτυχισμένη ώρα
μέσα από τη θάλασσα των καιρών
*
Φοβισμένοι στοχασμοί, μη με φοβάστε εμένα
είμαι ποιητής

*Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ, μετάφραση Κ. Καρθαίου, εκδ. Αδελφών Κωνσταντινίδη, Θεσ/νίκη 1969)
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .


© Nότα Κυμοθόη